In onze elektronisch cliëntendossier software (ECD) houd je controle over alles rondom de cliënt.
Breng belangrijke zorggegevens van je cliënten in kaart in ons overzichtelijke digitale zorgdossier. Zorgmedewerkers die je met Octaaf heb ingeroosterd hebben toegang tot dit ECD zodat zij altijd direct beschikken over actuele gegevens die nodig zijn voor het verlenen van acurate zorg. Alle informatie wordt gepresenteerd in een duidelijk totaaloverzicht. Deze informatie wordt daarnaast ook in de app veilig en laagdrempelig aangeboden aan de zorgverlener, zodat ook medewerkers die moeite hebben met digitalisering er zonder problemen mee kunnen werken.
De gegevens die je invoert zijn direct beschikbaar in de app voor de zorgmedewerker en de app voor de cliënt. Zo is de zorgmedewerker direct op de hoogte van actuele wijzigingen in de zorgplanning en wijzigingen in de gezondheidssituatie van de cliënt. De cliënt heeft dankzij de app inzage in zijn of haar medische dossier en weet wie er op welk moment langskomt.
Stel samen met de cliënt een zorgplan op. In onze zorgplanmodule kun je stapsgewijs de aandachtsgebieden en interventies in kaart brengen volgens Omaha System. Inclusief uitgebreide checklists voor risicosignalering en zelfredzaamheid.
Jij of je zorgmedewerkers kunnen in de app direct vanuit het geplande of ongeplande zorgmoment rapportages uitvoeren, bijvoorbeeld het afvinken van handelingen en het invoeren van een verslag. Deze rapportages zijn door andere zorgmedewerkers van deze cliënt ook in te zien en er kan onderling overlegd worden via veilige berichten.
Houd belangrijke vitale lichaamsfuncties bij en breng bloeddruk, bloedsuiker, hartslag, saturatie, gewicht / BMI en lichaamstemperatuur in kaart.
De zorgmedewerker kan na een incident, calamiteit of complicatie bij de cliënt een MIC-melding doen via het MIC-formulier waarna kantoor direct een alert ontvangt en de melding adequaat kan afhandelen. Je kunt ons uitgebreide MIC-formulier gebruiken of je eigen formulier maken.
Informatie over toegang woning, sleutelbeleid, maaltijden, allergieën / intoleranties en wijzigingen in de planning heb je direct paraat. Deel notities overzichtelijk in hoofdstukken in, geef prioriteiten aan en zet belangrijke notities bovenin vast. Elke notitie wordt onderdeel van het elektronisch cliëntendossier.
Onbeperkte opslag van documenten van en voor jouw cliënten en zorgverleners.
Zie direct welke zorgmedewerkers verantwoordelijk voor de cliënt zijn. Via planning en werkrelaties wordt het zorgteam in beeld gebracht.
Breng de kring van mensen rondom de cliënt in beeld. Van buurvrouw en mantelzorger tot huisarts en specialist.