ÔĽŅ Octaaf Thuiszorgsoftware - ECD voor thuiszorgorganisaties

Elektronisch CliëntenDossier

Waaruit bestaat het Elektronisch CliëntenDossier?

  • Assessments
  • Indicaties
  • Zorgplanning
  • Organisatiespecifieke data
  • NAW-gegevens
  • Huisarts
  • Mantelzorgers
  • Externen

De cliënt staat centraal in uw thuiszorgorganisatie en ook in Octaaf. U werkt snel en overzichtelijk aan het ECD, een uniform zorginformatiesysteem. U bewaart hierin algemene gegevens als naam en adresgegevens (automatisch in te lezen), contactpersonen, mantelzorgers, huisarts en andere externen, diverse documenten, medische gegevens en organisatiespecifieke data, onbeperkt uit te breiden.

De cliënt heeft inzage in dit elektronische dossier via het cliëntenportaal. Ook kan de cliënt feedback geven op deze gegevens en op geleverde zorg en zorgverleners.

Verpleegkundigen met een BIG-registratie kunnen assessments opstellen. Het assessment wordt onderdeel van het ECD en is inzichtelijk voor de cliënt.

Het ECD van Octaaf ondersteunt methodisch werken: de case-manager of ondersteunende kantoormedewerker ontvangt alerts (via e-mail en interne berichtgeving binnen Octaaf) bij het verstrijken van belangrijke datums zoals herindicatie of evaluatiegesprek.

Ook interessant:

CliŽntenportaal Cliëntenportaal

Assessments opstellen Assessments opstellen