ÔĽŅ Octaaf Thuiszorgsoftware - Cliëntenportaal (app voor thuiszorg)

Cliëntenportaal

Hoe werkt het cliëntenportaal?

  • U geeft per cliënt afzonderlijk toegang tot het portaal
  • De cliënt krijgt een gemakkelijk overzicht van de komende zorgplanning
  • De cliënt heeft inzage in het zorgdossier
  • De cliënt kan feedback geven op geleverde zorg en op zorgverleners
  • Uw organisatie houdt de controle
  • E-mailen of per post overzichten sturen blijft altijd mogelijk

Het cliëntenportaal, de app voor thuiszorg, geeft de cliënt meer regie.

Allereerst voorziet het portaal in de behoefte van de cliënt aan inzicht in de zorgplanning. Wie komt er vandaag en hoe laat? Veel telefoontjes van cliënten aan de organisatie gaan hierover. In het portaal kan de cliënt de meest actuele zorgplanning bekijken. Dat bespaart tijd voor u én de cliënt.

Daarnaast nodigt het portaal de cliënt uit om feedback te geven op geleverde zorg en zorgverleners. Dit kan de basis vormen voor een evalutatiegesprek met de cliënt.

Transparantie is belangrijk. De cliënt kan daarom via het portaal inzage krijgen in het zorgdossier. De mate van transparantie laten we aan u over. U kunt diverse gegevensgebieden toegankelijk maken zodat u als organisatie controle houdt welke informatie wel en niet gedeeld kan worden.

Digitale communicatie met de cliënt blijft een uitdaging. Niet alle cliënten kunnen inloggen en omgaan met de omgeving van het portaal, hoe eenvoudig die ook is. Daarom blijft het in Octaaf altijd mogelijk om papieren overzichten te maken, zoals zorgplanning, en die te e-mailen of op de post te doen.

Het cliëntenportaal kan als gesloten systeem de privacy beter waarborgen, zodat u als organisatie beter kunt voldoen aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Lees meer over digitale communicatie in de thuiszorg op de website van Vilans.

Ook interessant:

Elektronisch CliŽnten Dossier (ECD) Elektronisch Cliënten Dossier (ECD)

Elektronisch CliŽnten Dossier (ECD) Zorgverlenersportaal